Flisbeth & Lundi

Brisen lll

Philau

Kerteminde

Fælles hygge - musik og sang

Street food i Aalborg

Mennesker på min vej.

I det gode skib NOA sejlede vi i år til Fyn med forskellige overnatningshavne på strækningen. Da vi kom til Øster Hurup møde vi besætningen  fra Flisbeth og Lundi. Altid god stemning, når vi møder andre Virksundere. Godt selskab,(eller dårligt), til langt ud på aftenen.

Ved vores næste stop i Grenå mødte vi besætningen fra Brisen 3, der var på vej op mod Limfjorden. Vi fik igen en hyggelig aften.

Efter at have været i havn på Tunø og i Middelfart mødte vi på vandet i Lillebælt Philau, der også var på vej til det sydlige Fyn og med en afstikker til den jyske østkyst.

Vi fortsatte videre til havnene i Fåborg, Rantzausminde, Rudkøbing på Langeland, Lundeborg og Kerteminde. I Kerteminde mødte vi besætningerne fra Esko, Lady Bird og Philau, hvor vi igen havde en god aften med sejlere fra Virksund.

Videre til Ballen på Samsø sammen med de 4 både. I Ballen startede vi med at ligge udenpå som 6. båd, men kunne dog næste dag flytte båden længere ind mod kajen.

Efter 2 dage på Samsø fortsatte vi til Grenå, hvor vi havde en enkelt overnatning. Næste dag sejlede vi videre til Øster Hurup, hvor vi igen mødte Virksund sejlere og nu var Skrumsen 3 også kommet til havnen.

I Øster Hurup blev NOA påsejlet, medens vi lå fortøjret. Vi sad begge nede i salonen, da der pludselig lød et ordentlig brag. Det viste sig, at skipperen på en Halberg Rassy havde sejlet alt for hurtig ind på den tomme plads ved siden af NOA og ramte min bagbordsside. Søgelænder og fenderlister beskadiget.

Turen fortsatte videre til Aalborg, hvor vi igen var mange Virksund sejlere, der mødtes og hyggede os i et par dage. I Aalborg mødte vi også besætningen fra Havfruen og Saloma. Vi kunne Bl.a. her fejre Anne Dorthes og Jørgen Christiansen fødselsdag på samme dag, (hvem mon er den ældste).

NOA er nu på Mathis Værft.

Det var rigtig dejligt at møde så mange sejlere fra vores havn og som også havde valgt at bruge sommerferien i det sydfynske øhav. Vejret har jo været fantastisk her i år, og skulle man klage over noget var det for lidt vind/og modvind.